• Kakan77

Nothing else matters

Heeej!

Jag bara älskar Metallicas låt "Nothing else matters" och skulle kunna tänka mig att ha den i kyrkan men kanske bara gitarr och en kvinnlig solist.

Vad tror ni, kan man ha en sådan låt i kyrkan? Och var kan man i sådana fall få tag på noter till gitarr?

ha en trevlig helg!!

• Svar på tråden Nothing else matters
  • Amazonas

Det finns en annan version av den som är lite "mildare" kommer inte ihag vad tjejen som sjunger heter, men den är jättefin. Sök pa nätet och kolla om du hittar den. Den versionen skulle helt klart kunna passa pa ett bröllop.

• Amazonas

Vill du sa kan jag kolla upp namnet, men jag har pa jobbet nu sa det blir i sa fall först ikvall el imorgon.

• Kirk

Som sagt, det beror på prästen.
    Men själv tycker jag att den är jättevacker - en av favoriterna under den ljuva ungdomen :D

Textmässigt borde det ju funka i alla fall?
    Hoppas du hittar vad du söker.

Lycka till!

• Kirsto

Ackorden hittar du alldeles säkert på nätet (mer eller mindre korrekta), och även tabulatur om gitarristen läser det. För noter skulle jag kontakta en musikhandel. De kan nog beställa om de inte har hemma.

• vintervigsel

Låter jättefint med en mildare version av nothing else matters! Letat på nätet men hittar den inte! Någon som vet??

• Nessan

Tror att tjejen som Amazonas syftar på är Lucie Silvas. Hennes hemsida:

luciesilvas.co.uk/

Där kan du också lyssna på ett kort klipp av hennes version av Nothing Else Matters. (Det är dock _mycket_ kort, men kan i alla fall ge en aning om hur det låter.)

• Kakan77

Åååå tusen tack för alla svar. Har hört Lucie Silvas version, och den tycker jag är jättefin!!

TACK!!

• Amazonas

Precis, Lucie Silvas heter hon!

• okt2006

Mina kompisar hade den i kyrkan när de gifte sig! Tror inte de hade någon mildare variant, men minns inte så noga...

Svar på tråden Nothing else matters